Jak obstál konopný protein v testu s Nickem Nilssonem?

24.07.2014 20:45

Nick Nilsson, který se sám věnuje kulturistice více než dvacet let, se neustále snaží vymýšlet netradiční, přitom však efektivní způsoby cvičení, testoval dva měsíce proteinový prášek z konopí, jako svůj jediný proteinový doplněk.

Podívejme se, jak konopí obstálo.

Když slyšíte slovo konopí, obvykle to poslední co vás napadne jsou proteiny a kulturistika. Nebudeme se zde podrobně zabývat ,, psychoaktivní " stránkou konopí, je však načase, abyste se dozvěděli, více o tom, co Vám může konopí nabídnout z hlediska výživy. Sám jsem byl velmi překvapen, když jsem zjistil, jaká je to plnohodnotná potravina.

Dva měsíce jsem osobně testoval proteinový doplněk z konopí bez používání jiného doplňkového zdroje bílkovin. Bylo těžké vzdát se syrovátky, na kterou jsem byl dlouhá léta zvyklý, ale abych dal konopí spravedlivou šanci, musel jsem si být jistý, že výsledky nebudou ovlivněny.

Konopí je jednou z nejvšestrannějších rostlin na světě - dá se z ní vyrobit cokoliv, od oblečení přes palivo až po automobilové součástky (ve všech modelech značky Mercedes / Chrysler se používají boční panely vyrobené z konopných částí, protože jsou odolnější vůči tlaku). Pro naše účely se soustředíme výlučně na obsah výživných látek a bílkovin.

Navzdory tomu, že jde o rostlinný zdroj, složení bílkovin v konopí je překvapivě kompletní. Tyto bílkoviny obsahují všech 20 známých aminokyselin včetně 10 esenciálních aminokyselin (8 pro dospělé a 2 další pro děti a seniory), které si naše tělo nedokáže vytvořit. Bílkoviny se považují za kompletní, když v dostatečném množství a poměru obsahují všech 10 esenciálních aminokyselin potřebných pro náš organismus.

Konopí má kromě toho mimořádně dobrou strukturu esenciálních mastných kyselin - obsahuje mastné kyseliny v dokonalé vzájemné rovnováze (omega-3 a omega-6 v téměř ideálním poměru 1:3).

Jednou z dalších důležitých výhod proteinových doplňků z konopí je velmi vysoký obsah nerozpustné vlákniny v proteinovém prášku. Vláknina pomáhá udržovat stabilní hladinu krevního cukru (ideální pro úbytek tuku), nemluvě o pravidelné stolici. Kolik vlákniny je v konopí uvidíte na etiketě - obsah UHLÍKU představuje vláknina. Tento proteinový výrobek je proto vynikající, když chcete dosáhnout nízkého podílu uhlíku ve stravě.

Co to ​​všechno znamená? Zde jsou hlavní výhody proteinových doplňků z konopí, které jsem zjistil během dvouměsíčního testování:

1. Hlavně a především - žádný úbytek svalové hmoty ani snížení růstu svalů

Jednou z hlavních věcí, které jsem se při přechodu na rostlinný zdroj bílkovin obával, byl úbytek svalové hmoty. Může rostlinný proteinový výrobek opravdu zajistit přísun kompletních bílkovin v dostatečném množství k udržení svalů a zároveň na podporu jejího růstu? Odpověď zní: Absolutně! Při použití proteinu z konopí byla tvorba svalů stejná, ne-li dokonce lepší, než při proteinovém prášku ze syrovátky nebo proteinových směsí. S tímto tedy nebyl žádný problém.

2. Vynikající kvalita a využitelnost bílkovin

Bílkoviny lepší kvality jsou biologicky vhodnější z hlediska stravitelnosti a využitelnosti v organismu. Když trénujete ze závažím, potřebujete bílkoviny, které se budou snadno vstřebávat a tělo je snadno využije. Z tohoto hlediska je konopí to pravé. Vzhledem k tomu, že jde o přirozený doplněk, obsahuje celou řadu enzymů potřebných pro optimální trávení.

3. Žádné nadýmání způsobené bílkovinami

Pokud jste si někdy dali velký proteinový koktejl (ze syrovátky nebo mléčných proteinů), zřejmě znáte ten pocit ,, nafouknutí ", který se brzy dostaví. Při použití proteinu z konopí se to nestane. Bez ohledu na důvod, ať už je to pro absenci přísad na bázi mléka nebo proto, že jde o rostlinné bílkoviny, konzumace proteinových výrobků z konopí nezpůsobuje žádné nadýmání.

4. Dech bez bílkovinného aroma

Ti, kteří konzumují proteinové výrobky na bázi mléka, například ve formě syrovátky nebo kaseinu, to určitě chápou. Krátce po jejich vypití ústa chutnají a páchnou jako zkažené mléko. Výrobky z konopí však tuto kyselou pachuť nezanechávají. Tuto skutečnost velmi ocenila moje žena, která pouze na základě tohoto naléhala, abych používal více proteinu na základě konopí.

5. Žádné zbytečné přísady

Proteinové výrobky z konopí, které jsem v rámci svého testu používal, měly pouze jednu jedinou složku - konopnou moučku. Žádná umělá sladidla, příchutě ani nic, co se nenachází v samotné rostlině konopí. Abych byl upřímný, přidání jakýchkoliv nutričních přísad by bylo s ohledem k nutriční úplnosti konopí opravdu zbytečné. Pokud vás tedy ve vašem proteinovém prášku znepokojují umělá sladidla (hlavně pokud chcete mít stravu s nízkým obsahem uhlíku), konopí je vynikající volbou.

6. Vysoký podíl vlákniny = čistší vnitřek

Jedním ze zdravotních hledisek, o kterých se nejméně říká, jsou zdravá střeva. Zdraví střev je mimořádně důležité, protože čistší střevní soustava znamená lepší vstřebávání výživných látek, a čím lépe budou vstřebávat výživné látky ze stravy, tím lepší bude celkový zdravotní stav organismu. Lepší vstřebávání výživných látek navíc znamená účinnější odbourání tuků v organismu a účinnější tvorbu svalů. Vysoký podíl nerozpustné vlákniny v proteinových výrobcích z konopí podporuje činnost a správné fungování trávicí soustavy.

To jsou hlavní výhody doplňků z konopí, ke kterým jsem dospěl během svého dvouměsíčního testu. A co nedostatky? Pár jich je, ale podle mých zkušeností jsou ve srovnání s velkými výhodami konopí zanedbatelné.

1. Chuť

Protože produkt neobsahuje žádné další přísady, je protein takový jaký je. Je to výrobek na bázi rostlin, a pokud jej konzumujeme přímo, bude chutnat jako rostlina. Když jste zvyklý na přeslazené proteinové prášky, bude to pro vás šok.

Mně však tato přirozená chuť ve skutečnosti velmi vyhovovala (už jsem začínal mít dost těch přeslazených proteinových nápojů). Oříšková chuť konopí byla velmi příjemná a pil jsem ji pouze tak, smíchanou s vodou. Zkoušel jsem ji míchat s pomerančovým džusem a chutnala docela dobře. Shrnutí: neočekávejte příchuť jahodové zmrzliny, ale pokud máte rádi přirozenou chuť, tento nápoj si oblíbíte.

2. Cena

Proteinový prášek z konopí není typem výrobku za super cenu 5 kilo za 10 €. Je poměrně drahý, protože se musí pečlivě zpracovávat, aby si zachoval svou vysokou výživnou hodnotu (zejména pokud jde o esenciální mastné kyseliny). Jelikož je mimořádně čerství a neobsahuje žádné konzervační látky, extrémně rychle oxiduje, což znamená, že se kazí mnohem rychleji než běžné proteinové prášky. Právě proto se obvykle prodává pouze půlkilové nebo kilové balení. Já jsem používal půlkilové balení, které mi vydrželo 8 až 10 dní (při poměrně časté denní konzumaci). Má to i pozitivní stránku - nemusíte zkonzumovat až tolik, abyste dosáhli výhod. Namísto hltání koktejlů obsahujících 40 až 60 či více gramů proteinového prášku ze syrovátky, jsem konzumoval najednou pouze 10 až 30 gramů proteinového prášku z konopí (vyšší dávku po cvičení). Tělo prášek z konopí poměrně dobře zpracovává a zjistil jsem, že k udržení a růstu svalů postačí relativně nižší dávka. Pokud jde o náklady, mně to za tu cenu stálo.

Závěr:

,, Když jsem se poprvé rozhodl, že vyzkouším proteiny z konopí, nevěděl jsem, co mám očekávat. Informace, které jsem o proteinových výrobcích z konopí četl, byly velmi pozitivní, ale sám jsem vždy používal proteinové doplňky na bázi syrovátky nebo vajec. Vyrovnaly by se jim výrobky z konopí? Konopí dosáhlo v této zkoušce pozoruhodný úspěch. Pokud hledáte zdroj bílkovin vysoké kvality, který skutečně přispěje ke zlepšení vašeho zdraví, ROZHODNĚ doporučuji proteiny z konopí jako vynikající doplněk vaší životosprávy. "

Nick Nilsson

 

Já se připojuji a také doporučuji konopný protein, protože ho také užívám a mám s ním ty nejlepší zkušenosti :-)

Používám konopný protein od firmy ISWARI - je to český výrobce

A co se týče toho proteinu, poměr cena/kvalita výborná, protein není nijak tepelně zpracovaný, lze ho pít či přidávat do jídel.

Takže DOPORUČUJI!